UTMCD Campionat de catalunya

Primer gran objectiu de la temporada i amb moltes ganes de veure com estan reaccionant els entrenaments de la temporada.

L’objectiu que teniem era apostar per un podi en categoria d’equips masculins, el Gerard Mangrané i jo féiem parella par afrontar els 90km per les muntanyes de Prades. No arrancàvem de la millor forma, ja que Gerard arrossegava unes llagues als peus que fins pocs dies abans no ens van deixar saber si prendríem sortida els dos.

11257921_1007873269260259_1552620369364461769_o

Sortíem de Prades, engrescats, Ger tirant de mi apretant el ritme que jo tenia previst de cursa, jo allargant un pel a les baixades per que després em recuperi, arribem a Albarca, primer control, que sense agafar ni aigua seguim camí de Cornudella, pràcticament tot en descens i es fa molt ràpid igual que els 45 primer km’s.

A Cornudella trobem a part dels nostres, Ester Casajuana, els pares de Ger i en engresquen força, ell es posa una mica de crema i continuem la marxa, pero en pic sortim del poble ja arranquen les molèsties als peus, enfilem el pantà de Siurana per acabar pujant a cap damunt. En aquest punt ja comenta que no es veu amb forces de baixar amb condicions, per davant teniem la baixada de la Trona, força exigent si vols portar un ritme alegre. ens separem una mica ja que jo aprofito per baixar i un pic avall ja tenim el plantejament de desfer el equip el no es veu per acabar i planteja una retirada, intento engrescar-lo, que es prengui algo per animar-se, pero en uns km’s poc abans de arribar al gorg decideix que ens separem i deixar-ho a Castillejos.

12916996_1008223945891858_3516037904848225081_o

Aquí ja acaba l’aventura, segueixo força desmotivat fins a castillejos i faig una molt bona baixada per garrigots adelantan a varios corredors. Un cop a Vilaplana, km45 en 5 hores, on sempre es diu que arranca la cursa el meu cap no sabia si seguir, a raó de que? o si plegar ja que el que tant de temps havíem preparat no era fer una cursa i llestos; tot i això faig una parada molt ràpida, menjar un plat de pasta omplir bidons, una mica d’aigua de coco i carregar el flask de Rendiment Race.

Arranca una de les pujades més dures, campanilles, la calor em pot força i ara apretar, amb el cap més fora que dins de la cursa faig una pujada força pésima, pero un cop a la Mussara se que per davant tinc una baixada i un recorregut brut pero divertit, així que m’animo, i aquí canvia novament la meva cursa, cada cop em sento millor, arribo a Albiol amb ganes de fer un bon paper tot i lo que he perdut, paso l’avituallament ràpid i començo una de les millor baixades, en un acte molt inconscient decideixo jugarme la cursa a cada baixada técnica i si cal afluixar als trams de pista on no estigui per corre, i així es faig una baixada a Mas den Forés frenética que per poc fa que mamare i Tomás (el meu suport) no estiguin al control i mes trobi just arribant amb el cotxe.

Següent tram la penúltima pujada, que faig com puc i un cop a Mont-ral després de recuperar les cames amb una mica de Fisiocrem seguim donant-nos compte que aquest any ja s’ha canviat l’hora i això voldrà dir que tindrem més llum de dia. en el tram que uneix les dues foradades vaig amb un noi de la zona del Montseny i afluixo el ritme ja que vaig força distret, i poc abans de trobar la foradada de Capafonts, una bona baixada técnica i sempre humida m’escapo i em llanço a l’aventura novament; les sensacions del cos son cada cop millors.

Paso el control de forma ràpida i amb ganes de passar l’Abellera sense donar-me’n compte ja estava en ella i a la pista camí del Tossal, pista que ja feia de nit, pero intento aguantar fins al Tossal sense treure el frontal i així aprofitar per guardar els bastons ja que no els necessitaré més, paso 20 minuts que es negre nit i m’aprofito a trams de la llum que em fa un company de fatigues de Santes Creus. A les 21:25 es l’hora en la que trec el frontal (potser si que m’he flipat) i ja només em queda gaudir de la baixada i entrar a la plaça de Prades, baixant com mai en tot el recorregut completo l’últim tram en 25 minuts!

IMG-20160404-WA0002

Ja a Prades en 12h50′ tenia el sabor agredolç de no haver aconseguit allò que veníem a buscar, però content de les sensacions de cursa i del resultat, 17e del campionat de Catalunya i quasi 2 hores menys que el resultat de l’any anterior!

Gracies a Mamare i a Tomás per estar en tots els controls que necessitava, a tots els seguidors de corredors del club que també vau fer-me costat i que animeu més del que us imagineu. Gracies al meu company de fatigues, bou, gracies per no marxar, per estar al costat en els controls i per estar a Prades, això si que es un tandem!

Gracies Kilian per fer que el meu cos aguanti, que porti un ritme tan còmode que abans no podia, encantat de que tu portis els meus entrenaments! I per la teva cursa no pateixis, tots sabem que si no ara demà serà el teu dia i tothom parlarà del nou Kilian 😉

I per últim enhorabona a tots els que vau fer el vostre objectiu!

12961228_10208768450358367_5416519443519977854_o

Fotos: Jordi Santacana, Bou, Gerar Padró.

Samarreta: Waa

Malles i compresives: 2xu

Mitjons: Track lurbel

Zapas: SpeedGoat Hoka

Motxilla: Responsive 8 Raidlight

Bastons: Ultra Carbon Black diamond

Energètic: Rendiment Race

Gels: Victory Endurance

Bidons: SF500 Hydrapak

Responder

